Telefoon 0181 627 027 Mijn dossier

Legalisatie

Soms wordt u gevraagd om uw handtekening te laten legaliseren door een notaris. Bijvoorbeeld wanneer een nalatenschap door een notaris wordt behandeld die niet bij u in de buurt gevestigd is of indien u een huis verkoopt en niet zelf bij het passeren aanwezig kan of wilt zijn. Dan stuurt de desbetreffende notaris u een volmacht of een verklaring toe. Om er zeker van te zijn dat u werkelijk diegene bent die het stuk ondertekent moet uw handtekening worden gelegaliseerd. Legalisatie betekent dat een notaris vaststelt dat u inderdaad zelf de handtekening zet en niet iemand anders én dat u dat vrijwillig doet en niet onder dwang. Ook kijken wij in het Verificatie Identificatie Systeem (VIS) of uw legitimatiebewijs ( paspoort, identiteitskaart, een Nederlands rijbewijs of een vreemdelingendocument) nog geldig is en niet is vermist.

U zet uw handtekening pas op het document in het bijzijn van de notaris of één van de medewerkers van ons kantoor. Er wordt dan vastgesteld dat u de verklaring in zijn of haar bijzijn hebt gezet en dat u daadwerkelijk de persoon bent die genoemd staat op het document. U krijgt van ons de legalisatie mee met daarbij het uittreksel van het VIS, alsmede een kopie voor uw eigen administratie.

De kosten bedragen € 35,00 (inclusief BTW) voor 1 legalisatie; dus per handtekening. Een afspraak maken is noodzakelijk omdat onze medewerkers tijd nodig hebben om de documenten klaar te maken en omdat er tijd ingepland moet worden bij de notaris. Neem bij de afspraak het te legaliseren document, de brief van de notaris en uw geldige legitimatiebewijs mee.

Bij het sturen van een document naar het buitenland is vaak een apostille nodig. Hierbij verklaart de Rechtbank weer dat de handtekening van de notaris echt de handtekening van de notaris is en van niemand anders. De Rechtbank verzorgt de apostille. Het is mogelijk om zelf naar de Rechtbank te gaan maar u kunt dit ook via ons kantoor regelen. Aan het verzorgen van een apostille zijn extra kosten verbonden. Neemt u hiervoor contact op met ons kantoor.

 

openingstijden-alleen_bloem_290x370

Direct een afspraak maken? Wij bellen u.

Komt het u beter uit wanneer wij u bellen voor informatie, advies of een afspraak? Vul dan hier uw gegevens in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Wilt u een offerte? Deze maken we graag voor u in orde!

Vraag offerte aan

Wilt u even met ons overleggen? De koffie staat altijd klaar.

Maak een afspraak

Blijf op de hoogte

Als eerste horen over interessante events en nieuwtjes? Schrijf u in, dan houden we u per e-mail op de hoogte.

Contact

Bezoekadres
Raadhuislaan 45a
3201 EM Spijkenisse

Postadres
Postbus 803
3200 AT Spijkenisse

T 0181 627 027
F 0181 627 044
E info@ouwerkerknotariaat.nl

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
08.45 – 17.00 uur

Buiten onze openingstijden is het ook mogelijk om een afspraak te maken. Neem contact op en we bespreken uw wensen.